Google har lanceret en række nye opdateringer – blandt andet E-A-T.
E-A-T står for: E-Expertise, A-Authoritativeness, T-Trustworthiness.
Hvem er ramt af E-A-T i første omgang?
I første omgang er det de såkaldte Y.M.Y.L sider også kaldet ”Your Money or Your Life” sider som er ramt af E-A-T. Disse sider er karakteriseret ved at have en potentiel indflydelse på eksempelvis vores hverdag, økonomi, sundhed eller sikkerhed. Mao. hvis for eksempel er coach, har en skønhedssalon eller webshop er du ikke den første, Google kaster sig over. Men over de næste to måneder forventer Google, at den nye ændring bliver rullet ud til alle, der har et website. Og det kan godt betale sig at forberede sig. Eller sagt med andre ord: du har ikke råd til ikke at forberede dig. Sider, som lever op til Googles nye krav, kan forvente en stigning på op til 50 % flere visninger, mens sider, der IKKE lever op til Googles nye krav, kan forvente et fald på 50 %. Mao. du risikerer at miste op til 50 % af de besøg, du ellers får på dit site. Og det er vist de færreste, der har lyst til eller råd til at miste så mange potentielle kunder.
Så hvad kan du gøre for at sikre dig mod E-A-T:
Lav kvalitets indhold
Forbedre domæne- og sideautoritet
Tilføj eller forbedre ”om os” siden
Engagere med din målgruppe på de sociale medier
Tilføj en FAQ-side til din hjemmeside
Opdater din kontaktside (herunder tilføj google maps)
Opmuntre folk til at lave Google-anmeldelser eller dele testimonials
Have forfatter bios der udstiller ekspertise og autoritet
Tag del i kvalitetssamtaler på community boards og fora (inden for dit fagområde).
Eks. LinkedIn.
Få folk til at føle sig trygge ved at besøge din hjemmeside (https, gdpr info mm.)